اموزش های مجازی ایام کرونا

کریمی ، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در مصاحبه با روابط عمومی اموزش و پروش به  تشریح روش های مختلف نحوه اموزش در  مدارس  کشورهای مختلف دنیا در ایام کرونا پرداخت .

در این مصابحبه امار جالبی ارائه شده است که در ذیل به بیان امار ارائه شده در این مصاحبه اشاره می کنیم .

 آمار یونسکو در زمینه اموزش در ایام کرونایی

  • ۴۰ درصد دانش‌آموزان دنیا از آموزش‌های تلویزیونی دراین ایام استفاده کردند .
  • ۵۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی جهان به کامپیوتر دسترسی ندارند.
  • ۷۰۶ میلیون یعنی ۴۳ درصد دانش آموزان در دنیا نیز امکان دسترسی به اینترنت ندارند.
  • ۵۶ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش شبکه موبایلی قرار ندارند ؛
  • ۹۱ درصد یادگیرندگان دنیا یعنی یک میلیارد و ۵۷۳ میلیون دانش‌آموز و دانشجو از حضور در مدارس و دانشگاه‌ها بازماندند
  • ۸۰ کشور دنیا فقط توانستند مدارس را بازگشایی کنند .
  • درایران یک تا دو درصد دانش اموزان در ایام کرونا جهت رفع اشکال به مدارس مراجعه کردند .
  • کشورهای ژاپن، روسیه، امریکا و کره جنوبی از قبل پلتفرم‌های مجازی داشتند و قبل از ایام کرونا زیرساخت های لازم را فراهم نموده بود ند
  • اکثر کشورها آزمون پایه دوازدهم را حضوری برگزار کردند
  • کره و ژاپن آزمون‌های سراسری خود را برگزار کردند
  • در دنیا به‌جز آزمون پایه دوازدهم، آزمون‌های میان‌پایه‌ غیرحضوری بود

سناریوهای مختلف برای بازگشایی مدارس

برنامه همه کشورهای دنیا در سال تحصیلی جدید بازگشایی همه مدارس است چون طبق آمار یونسکو تعداد زیادی از دانش‌آموزان ترک تحصیل‌کرده‌اند و یک‌سوم آموزش‌ها را هم دریافت نکرده‌اند و کلاس اولی‌ها به ‌شدت آسیب‌دیده‌اند.

درادامه کریمی به سناریوهای پیش روی کشورهای جهان برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت :

۱- بازگشایی کامل مدارس در وضعیت سفید

۲-  برگزاری نیمه‌حضوری در وضعیت زرد

۳- عدم بازگشایی مدارس و آموزش کامل غیرحضوری در وضعیت قرمز است.

مطلب پیشنهادی

نورآوری در آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی را باید  انتقال مطالب درسی به‌وسیلهٔ منابع دیجیتال تعریف نمود . این شیوه …