٣ نکته طلایی برای شروع یک تجارت در رکود اقتصادی

ویروس کووید١٩میلیون ها شرکت را مجبور به ارزیابی مجدد روش های تجاری خود کرده است، اما در مورد مشاغلی که هنوز به صورت ایده در ذهن کارآفرینان مشتاق هستند، چه می توان کرد؟

از آن جا که بسیاری از شرکت ها مشغول تعدیل نیرو و اخراج های دسته جمعی کارمندان خود هستند، تعداد معدودی از مردم به راه اندازی یک تجارت جدید در شرایط کنونی فکر می کنند. اما مانند بحران های دیگر در طول تاریخ، این رکود اقتصادی فرصت خوبی برای بنیانگذاران ایجاد می کند.

بحران هایی مانند بحران کنونی همانند آتش سوزی جنگل است. این آتش سوزی برخی مشاغل را فلج می کند اما گرما و انرژی لازم برای انتشار دانه های جدید در خاک را فراهم می سازد. بسیاری از شرکت های بزرگ و موفق از خاکستر رکود اقتصادی و رکود بازار متولد شده اند.

اگر فکر می کنید ایده تجاری شما برای مرحله بعدی آماده است، آن را به عنوان راه حلی برای رفع نیازهای جدید مشتریان قرار دهید. در این جا سه نکته وجود دارد که در این راه به شما کمک می کنند.

  1. نیازهای مشتریان را پیدا کنید

به یاد داشته باشید که بیش تر صنایع بزرگ در زمان رکود اقتصادی شکل می گیرند. آیا راه حلی برای کمک به مردم برای عبور از بحران فعلی دارید؟ آیا می توانید ایده اصلی خود را با آن نیار تطبیق دهید؟ دنیای اطراف خود را ارزیابی کنید. مشکلاتی را که دوستان، همکاران و افراد با آن روبرو هستید را شناسایی کنید. راه حل های بالقوه برای این مشکلات پیش بینی کنید. در میان آشفتگی های فعلی، مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش که دو صنعت بسیار مهم در هر جامعه ای هستند، شاهد اختلال قابل توجهی می باشند. این صنایع به طور فوری به ابتکارات جدید نیاز دارند. اکنون والدین و دانش آموزان به دنبال بهینه سازی وقت، ایجاد منابع آنلاین و تعامل معلمان با دانش آموزان برای جلوگیری از از دست دادن فرصت های مطالعاتی هستند.

اگر محصول یا خدمات شما هیچ یک از نیازهای فعلی را برآورده نمی کند، ببینید آیا می توانید آن را متناسب با این مشکلات تطبیق دهید. باید بدانید که سازگاری یک قدرت است. آیا محصول یا نرم افزاری دارید که به عنوان مثال می تواند تجربه ویدئو کنفرانس کاربران را بهبود بخشد؟  آیا خدمات شما می توانند تجربیات یا ارتباطات آنلاین مشاغل را تسهیل کنند؟

اگر می توانید در این شرایط خدماتی ارائه دهید، تمام تلاش خود را کنید تا از این فرصت استفاده نمایید زیرا چنین فرصت هایی کمیاب هستند.

  1. ارتباطات را حفظ کنید

در طی رکود، مردم تمایلی به خرید چیزهایی که نیازهای واقعی آن ها را برطرف نمی کند ندارند. الان مردم به چه چیزهایی احتیاج دارند؟ چیزی همه به آن نیاز دارند ارتباطات است. ایجاد و تقویت ارتباطات بین افراد ضروری است. شما بدون استفاده از حضور آنلاین خود قادر نخواهید بود این کار را انجام دهید. برای بازاریابی خود و ایجاد روابط با مشتریان از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید. به عنوان مثال اینستاگرام راهی آسان برای دستیابی به مصرف کنندگان است. حفظ حریم خصوصی افراد را در اولویت کار خود قرار دهید، در غیراینصورت به سرعت اعتماد مردم را از دست خواهید داد.

 

  1. از مزایای راه اندازی تجارت جدید در دوره رکود اقتصادی استفاده کنید

با رکود اقتصادی، اکثر شرکت هایی که از مشاغل جدید حمایت می کنند، تخفیف های خوبی ارائه می دهند. بسیاری از شرکت ها در این دوره هزینه تبلیغات را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. برای یک کارآفرین، هزینه راه اندازی تجارت جدید در حال حاضر ارزان تر از حد معمول است و احتمالاً تا ۱۲ ماه آینده نیز در همین اندازه باقی خواهد ماند.

 

نویسنده : فاطمه عرب زاده

اختصاصی پایگاه خبری اطلاع رسانی دیدگاه نوین

مطلب پیشنهادی

شاخص ارزیابی شهرهای هوشمند چیست ؟

سیدرحمان میرزائیان / دانشجوی دکترای مدیریت شهر هوشمند ، عنوانی بسیار زیبا و جذاب برای …